lauantai 29. kesäkuuta 2013

Ruoasta asiaa.

Kuva
Vielä toukokuussa olin aivan varma siitä, että pitopalvelun valitseminen on naurettavan helppo homma. Olin päättänyt valita meille sopivan pitopalvelun kutakuinkin kahdessa viikossa. Vaan kuinkas kävikään? Ensimmäiset tarjoukset umpeutuivat, kun päätimme, etteivät ne vastaa odotuksiamme. Tai no, yksi olisi jollakin tapaa vastannut, mutta jotenkin jäi epäilyttämään, kun kenellekään ei tuntunut olevan kokemusta kyseisestä yrityksestä.

Viikot kuluivat ja kuluivat. Tarjouspyyntöjä laitettiin lisää. On hyvää palvelua ja hyviä tarjouksia - valitettavasti myös melko epämääräistä palvelua epämääräisin tarjouksin. Tällä siis tarkoitan sitä, että tarjoukset ovat olleet vaikeasti tulkittavia tai sisältäneet hyvin rajallisesti informaatiota yhtään mistään. Jonkin verran on ollut myös tarjouksia, jotka eivät ole sopineet meidän budjettiimme tai joiden menuvalikoimat eivät ole herättäneet meissä suurta innostusta.

Ruoka näyttelee erittäin suurta osaa päivässämme. Me laitamme kotona paljon ruokaa ja kokeilemme uusia makuja. Sen sijaan monet vieraistamme karsastavat hyvin erikoisia ruokia, joten haluaisimme jotain sellaista, mikä miellyttäisi sekä vieraita että meitä. Toisaalta, me tyydymme myös hyvin perinteiseen hääbuffettiin, mutta jotain pientä twistiä toivoisi siihenkin.

Melko iso ongelma tuntuu syntyvän siitä pähkäilystä, jota keskustelupalstojen lukeminen aiheuttaa... Useista pitopalveluista on nimittäin hyviä kokemuksia ja lisäksi erittäin huonoja kokemuksia. Kumpia uskoa? Kaikista eniten alan epäröimään siinä vaiheessa, jos luen kommentteja ja palautetta tökeröstä palvelusta - etenkin jos näitä kommentteja on useita. Palvelu on kuitenkin valtavan iso osa onnistunutta pitopalvelukokemusta.

Kuva

Olemme lähettäneet yli kaksikymmentä tarjouspyyntöä, joista vain viidestä näyttäisi uupuvan vastaus. Yksi näistä on lähetetty tosin vasta ihan viime päivinä, joten siihen varmasti saamme vielä vastauksen. Näistä neljästä muusta en uskokaan saavani tarjousta, sillä niihin olemme olleet yhteydessä jo toukokuun puolella.

Kuva

Nyt tuntuu, että olen tämän pitopalveluasian kanssa täysin umpikujassa, sillä olemme löytäneet menun, joka miellyttää valtavasti meitä erikoisuudellaan, mutta sisältää myös runsaasti tuttuja ja turvallisia elementtejä simppelin ruoan ystäville. Ongelman on kuitenkin juuri tuo aiemmin mainittu palvelu. En ole tosin löytänyt palautteita, joita olisi annettu vuoden 2010 jälkeen, joten asiat toki ovat voineet muuttua. Mutta uskallanko ottaa riskin?

Huom. Kuvat on kaivettu Googlen kautta, eivätkä kyseiset pitopalvelut liity tähän blogitekstiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti